Je technológia dobrá či zlá?

Autor:
17. 12. 2018 o 9:33
Investičné zlato - zlatestriebro.sk

Náš život je po všetkých stránkach ovplyvňovaní technológiami. Mať prehľad o všetkých novinkách je náročné. Všetky aspekty od služieb, moderné aplikácie, sociálne siete, zrýchlenie a zefektívnenie prepravy a doručovanie, modernejšie a účinnejšie prípravky, automatizácia a mnoho ďalšieho prispieva k rozširovaniu technológii. Sú tieto zmeny dobré alebo zlé?

Jeden z moderných “problémov”, alebo skôr výziev, ktoré musia podnikatelia aj zákazníci zvládať, sú požiadavky na modernizáciu a vyspelý technologický pokrok. Kedysi to bolo napríklad pri eshopoch implementovanie možnosti platieb cez PayPal. Neskôr to bola implementácia platobných brán, aby mohli zákazníci rýchlo a bezpečne zaplatiť za nákup.

Teraz prichádzajú do popredia kryptomeny a obchodníci sa zase raz idú postupne pripravovať aj na takýto systém platieb. Položte si otázku: “Uľahčuje technológia život?“. Predsa všetko treba nastaviť, porozumieť tomu a následne technológiu či program treba udržiavať aktualizovaný a neustále pracovať na vylepšeniach. Sú to negatívne či pozitívne novinky?

Šetrenie času vďaka novým technológiám

Jeden z popredných faktorov nakupovania pomocou nových technológií je šetrenie času. Rovnako ako napríklad Uber zrýchlil čakaciu dobu a zefektívnil náklady firmy, vďaka čomu mohol zákazníkom poskytnúť lepšiu službu.

Pritom Uber poskytuje rovnakú službu ako klasické taxislužby, len k tomu pridali efektivitu a vyspelosť technologického pokroku. Je to len jedno odvetvie, kde sme pocítili pokrok, internetizáciu a využitie mobilných aplikácii v smartfónoch. Je pravdepodobné, že čoskoro bude možné zaplatiť mobilom za jazdu priamo v taxíku.

Kamenné obchody sú na tom podobne. Prišli eshopy, ktoré nemuseli platiť toľko zamestnancov, nemuseli udržiavať veľkú predajňu, či showroom a predávali rovnaký sortiment produktov. Eshopy sú na tom podobne ako Uber pri klasických taxi službách. Rozšírenie internetu pomohlo k denno dennému používaniu technologických noviniek.

Zákazníci chodili do predajní sa pozrieť na produkt, vyslovene si ho prišli “ohmatať” a následne išli domov a nakúpili daný produkt online. Prečítali si recenzie, porovnali model a vybrali si ten najvhodnejší pre ich potreby.

Eshopy dokážu predávať efektívnejšie

Viete, že eshopy často používajú rôzne nástroje na úpravu stránky pre každého návštevníka? Krátky príklad: Zákazník príde na web stránku s lyžami a pozrie si 3 modely zjazdových lyží. Následne zákazník odíde zo stránky preč. Druhý deň sa vráti cez reklamu, pretože mu eshop ponúkne zľavu 5%, ak nakúpi ešte dnes.

Prípadne ak by zákazník nekúpil lyže ani po kliknutí na reklamu, poslal by eshop zákazníkovi email, kde by mu špeciálnu zľavu len pre neho pripomenul. Takýmto spôsobom si eshop získal nového zákazníka. Eshop pritom nezabudol využiť sofistikovanú psychológiu, pretože správu adresoval zákazníkovi s informáciou: “Dnešná zľava platí len do polnoci”.

Technológie pomáhajú firmám ukázať zákazníkovi tovar aký chce, alebo aký si pozeral. Dokážu tiež ukázať rozdielnu cenu pri jednom produkte 2 zákazníkom. Je v tomto prípade technológia dobrá či zlá?

Školský systém vs online kurzy

Technológie prišli aj do sveta vedomostí a vzdelávania. Otázkou ostáva, prečo musia byť klasickí učitelia vysokoškolsky vzdelaný, keď na internete môžete mať vlastnú triedu študentov aj bez dosiahnutého stredoškolského vzdelania. Stačí vám kamera a prístup k internetu. Potom si treba už len nájsť svoje pôsobenie.

Internetizáciou sa dostupnosť k informáciam vysoko zvýšila, ale rovnako sa zvýšil aj počet informácii. Preto, ak chcete úspešne vzdelávať ľudí, potrebujeme byť nielen dobrý učiteľ ale aj dobrý podnikateľ a marketér, aby ste sa v záplave informácii nestratili a ľudia našli práve vás.

Naše deti sa nebudú potrebovať učiť spôsobom, ako sa učí už desiatky rokov. Technológia prináša pokrok a informácie si vieme dohliadať na každom rohu. A práve preto, že máme k dispozícii tak veľa informácii, je potrebné sa naučiť s nimi zaobchádzať. Získať zručnosti, ako s nimi narábať, vedieť filtrovať medzi záplavou nepravdivých informácii.

Na jednej strane je technológia tá, ktorá priniesla informácie a vzdelanie medzi ľudí, kde nebolo. Ako sú napríklad rozvojové krajiny. Rôzne online kurzy združujú svetových učiteľov na jednom mieste. Na druhej strane nás klasická škola učí trpezlivosti, má pravidlá a jasnú štruktúru, v ktorej sa žiaci dozvedia pravdivé informácie.

Inovácie v bankovníctve

Bankovníctvo patrí v poslednej dobe k odvetviam, ktoré zažívajú veľkú vlnu inovácií zapríčinených novými technológiami. Nie je to tak dávno, keď sme na platenie používali iba hotovosť a pre každú bankovú operáciu sme museli navštíviť pobočku banky.

Tieto času sú však už za nami a dnes máme možnosť väčšinou vecí vybaviť cez internetové bankovníctvo, alebo cez mobilné bankovníctvo.

S príchodom nových bánk, ktoré boli zamerané hlavne na získavanie a poskytovanie služieb cez internet, prišla na slovenský trh aj možnosť osobného účtu zadarmo.

Dnes sa banky predbiehajú s tým, ktorá prinesie novú technológia a ktorá zdokonalý svoje internetové bankovníctvo ešte viac. Dôležité je tiež poznamenať, že z toho má našťastie úžitok hlavne konečný užívateľ. Ten má vo svojich financiách lepší prehľad a zároveň šetrí čas.

div style=" margin-left: auto; margin-right: auto; margin-bottom:30px;">
technológia