Žiadny zákazník je lepší ako zákazník bez viazanosti – Slovak Telekom

12. 10. 2015 o 13:46
Investičné zlato - zlatestriebro.sk

Po posledných skúsenostiach so spoločnosťou Slovak Telekom usudzujem, že sa s najväčšou pravdepodobnosťou riadia heslom, že:

Žiadny zákazník je lepší ako zákazník bez viazanosti.

Alebo jednoducho “Zažime to spolu”. Zážitok a skúsenosť, na ktorú určite len tak nezabudnem.

Pozrite si video, kde rozprávam o tom ako sa spoločnosť Slovak Telekom správa a aké ceny si účtuje po skončení viazanosti zmluvy za služby Mágio Internet a Mágio Televízia, keď sa už naďalej nechcete viazať, k dlhoročnému zákazníkovi spoločnosti MANDRA, ktorá zaplatila počas pár rokov za poskytované služby od tejto spoločnosti niekoľko tisíc EUR.

Nebudem sa tu rozpisovať o tom, čo je obsahom videa, aby som sa zbytočne neopakoval, len v stručnosti prezradím hlavnú pointu.

Ide teda o to, že ak chcete využívať poskytované služby Mágio Internet a Mágio Televízia po skončení viazanosti naďalej, lebo ste boli so službami spokojný a považujete ich medzi najlepšie svojho druhu na trhu, ale nechcete sa z nejakého dôvodu viazať, tak buď sa zmierite s tým, že za dané služby budete platiť o cca 80% viac alebo sa budete musieť poohliadnuť po inom dodávateľovi týchto služieb. Pravdepodobne zvolíte druhú možnosť, lebo tak ako ja nebudete ochotný také obrovské navýšenie prijať a budete ho považovať skôr za formu výpalného.

Keďže som spoločnosti Slovak Telekom za ich prístup, kopec nervov a stratu môjho času pri neúspešnom riešení tejto záležitosti toto video sľubil, tak tu je a pevne verím, že toto video možno do budúcna pomôže zmeniť ich politiku predaja a prístupu k ich dlhoročným zákazníkom. A tiež, že nový zákazník alebo zákazník pretiahnutý od konkurencie nebude mať často krát výhodnejšie podmienky ako dlhoročný zákazníci, ktorí nechali v tejto spoločnosti už nejakú tú kopu peňazí.

Ak máte so spoločnosťou Slovak Telekom alebo iným operátorom podobné skúsenosti, podeľte sa o ne dole v komentároch.

Za každé zdieľanie videa alebo článku vopred ďakujem. Čím viac ľudí ho uvidí, tak tým väčší je predpoklad, že do budúcna sa zlepší prístup poskytovateľa služieb Slovak Telekom ku svojim zákazníkom a aj služby ostatných poskytovateľov týchto služieb.

Keď už som si s tým videom dal tú robotu, tak nech to nebolo nadarmo.

div style=" margin-left: auto; margin-right: auto; margin-bottom:30px;">
  • Juraj Sýkora

    Tak toto je moc. podobne sa stalo aj mne len trosku inac 😀

    7.10.2015 som podpisal zmluvu na magio a internet aj napriek tomu ze mam este aktivny orange. 9.10.2015 boli technici u mna nahadzali svoje zariadenia a vo-ala sluzba nejde (uz ani ornge lebo to prepojili v hlavnej skrini) volam do telekomu ze co sa deje a oni ze snad do pondelka 12.10 to pojde. ako mi mohli technici zapojit nieco co nefunguje? lebo vraj nie je zmluva aktivna na strane telecomu? nikam sa neda dovolat bez10min cakania. a ak sa dovolam aj tak nic nevyriesim. kompetentnost tych opiciek za telefonom je 0 bodov. ked mi jeden z nich povedal ze si mam prehodit orange sam ze tam dam iba setobox od orange tak to ma dojalo a to svedci o ich odbornosti. a to mi teraz konci viazanost na mobilnom telefone .

    • >to mi teraz konci viazanost na mobilnom telefone

      Najvyšší čas pouvažovať o zmene, lebo neskôr si vás skasírujú. Ja som ani netušil, že som viazaný (zľavu mi ponúkli cez telefón a zmluvu nemám žiadnu), dozvedel som sa to až pri prenose čísla do Orange, keď mi prišla SMS, že mi budú účtovať zmluvnú pokutu. Našťastie som sa na to hneď pýtal, lebo realita na faktúre bola 2x vyššia, ako mi povedali po telefóne. Takže nakoniec mi polovičku tej pokuty dobropisovali.

  • Telekom Slovensko… Účtujú si niečo čo človek nikdy nepodpísal, v žiadnej podpísanej zmluve nič o tých poplatkoch písanie nie je. Skúsenosti s nimi mám, mal som od nich mobilný internet s 2 ročnou viazanosťou za stálu mesačnú sumu, vypršala mi viazanosť, internet som v súhlade so spísanou zmluvou ukončil a zrazu mi po týždni prišli 3 faktúry po 12, 40 a 60 eur, ktoré som musel uhradiť do konca týždňa. Samozrejme, hneď som skontaktoval Telekom Slovensko, že čo za faktúry mi to poslali, ťahal som sa s nimi 2 týždne, nechceli uznať, že mi tie faktúry poslali neoprávnene, vkuse ma presviečali, že to treba uhradiť, dokonca som na nich vytiahol kópiu podpísanej zmluvy v ktorej nič o daných poplatkoch písané nebolo, nemali to na webe, nemali to nikde. Samozrejme, neuhradil som to, o týždeň im došla 40 Eur upomienka. Ťahal som sa s nimi ďalší týždeň a aj tak bezdôvodne, nakoniec som to musel aj tak zaplatiť, pretože je asi v móde platiť za veci, ktoré človek nepodpíše….

  • P.B.

    Dobry den pan Rakvica. Chodil som na vasu stranku celkom rad
    a cital zverejnene clanky, ale tymto clankom ste u mna celkom klesli na
    doveryhodnosti. Mam rad ferove jednanie a za kazdym A sa skryva aj B, ktore ale obcas niekto “zabudne” zverejnit, len aby bol zaujimavy a to co
    napisal/povedal vyzeralo doveryhodnejsie. Tak to aj moze vyzerat, ale len pre
    tych, ktori nerozumeju tomu co citaju alebo sa im nechce overovat, ci autor
    klame.

    Na zaciatok chcem napisat, ze nikoho neobhajujem, nepracujem
    teraz pre Telekom, ani ineho operatora, ani pre inu stranku s podobnou
    tematikou, ktora by vas chcela poskodit.

    Vyuzivam sluzby viacerych spolocnosti, aj od Telekomu a
    dovolim si tvrdit, ze som opatrnejsi ako vacsina ostatnych ludi. Kym nieco
    podpisem, hlavne ak ide o nieco dlhodobe alebo nakladne, tak si to aj precitam
    alebo vyhladam na internete nazory inych uzivatelov sluzby.

    Mam od Telekomu internet a mal som aj hlasovy pausal, tak
    viem, o com budem pisat. Na zmluve k internetu (k telke to bude asi podobne),
    je uvedene na aku dobu zmluvu uzatvaram a tiez na ake obdobie budem mat zlavu.
    U cloveka z vasej pracovnej oblasti by som cakal, ze nebude mat problem si pri
    uzatvoreni zmluvy poznacit jej koniec do nejakeho kalendara, ktory sa niekde
    synchronizuje a nebude neskor problem aj ked zacnem pouzivat novy telefon, ze
    sa mi do neho nacitaju pripomienky vytvorene v minulosti. Ak viem, ze je nieco
    na 2 roky, tak viem, ze to nie je navzdy a raz to skonci.

    To, ze ste nevedeli, ze vam konci viazanost pri telke a
    internete, je len vasa vyhovorka. Ak by ste pred viac ako 2 rokmi citali
    zmluvu, tak by ste to vedeli. Ak necitate co podpisujete, moze vas to vyjst v
    buducnosti celkom draho.

    Neviem ako u ostatnych zakaznikov, ale ked som tiez pred
    viac ako 3 rokmi uzatvoril zmluvu na internet, tak na prvych fakturach sa mi
    objavovali ponuky na Telekom Benefit (uz je teraz zruseny), Telekom aplikaciu,
    nejake dalsie vyhody a hluposti, ktore som v tej chvili nepotreboval.
    Neobjavovali sa mi ale ponuky na predlzenie zmluvy. Telekom nie je zda sa tak
    blby, aby mi ponukal novu zmluvu kratko po jej uzatvoreni. Ponuky na nove akcie
    sa mi zacali vo fakturach objavovat kratko pred koncom viazanosti, tiez mi
    prisli nejake sms s ponukami. Trochu inteligentnejsieho cloveka by mohlo
    napadnut, ze ked mi ponukaju uzatvorenie novej zmluvy, ze ta stara asi konci a chcu si ma upisat na dalsie obdobie alebo mi uz viazanost skoncila. Rovnake to bolo aj s ponukami pri pausalnom cisle. Pred koncom viazanosti som zacal
    dostavat nove ponuky. Tipujem, ze pocas 6 mesiacov po skonceni viazanosti ste
    mali vo fakturach niekolko ponuk a mozno vam poslali aj par sms, ktorym
    ste mozno neporozumeli.

    Ked sa trochu zamyslite, tak je to normalna obchodna
    politika nielen Telekomu, ze niekto nieco ponuka za nejaku cenu, ale ked sa
    zaviazete odoberat niecoho viac alebo dlhodobo, ze vam to da za lepsiu cenu. Aj
    plynarne mi tento mesiac ponukli zlavu 50 EUR, ak budem ich sluzby vyuzivat
    dalsie 2 roky.

    Napiste, aku vyhodu by mala viazanost, ak by cena S a aj BEZ viazanosti bola rovnaka? Ako sa ludovo hovori, chceli ste asi len za malo penazi vela muziky. Nevidim na tom nic zle, ze ak ste chceli nizku cenu, chceli od vas za to podpisanie novej viazanosti. Navyse by ste ziskali aj to, ze by vam prepocitali predchadzajuce faktury, co by vobec urobit nemuseli.

    A Telekom ponuka aj 12 mesacne viazanosti, len ich tak
    neponukaju ako tie 24 mesacne. Staci len otvorit cennik, citat a pytat
    sa. Ked to neviem jeden clovek, bude to vediet druhy, ktory si to moze
    vyhladat.

    Vypovednu dobu si asi uplatnuju skoro vsetci telekomunikacni
    operatori, rovnako aj banky, poistovne, nie je to nic nezvycajne pri zmluvach
    na urcite obdobie. Netreba sa tomu cudovat ako tela novym vratam.

    A este k tej zmluvnej pokute v zavere videa.
    Pri novej zmluve na dalsie 2 roky, ktoru som uzatvoril s Telekomom asi
    pred rokom, som mal samozrejme opat uvedenu pokutu, ak by som sluzby zrusil
    skor. Na zmluve mam ale uvedene, ze pokuta sa kazdym dnom znizuje o 1/730.
    Teda ak by bola pokuta 120 EUR, po roku by bola len 60 EUR, 6 mesiacov pred
    koncom 30 EUR a posledny den viazanosti menej ako 0,20 EUR. Neviem, ci je
    to tak pri vsetkych sluzbach od Telekomu, ale uz ta pokuta nie je stale rovnaka
    ako ste uviedli v zavere videa. Mozno to plati len pre nove zmluvy za
    posledny 1-1,5 roka. Takym, ktorym konci viazanost o par mesiacov, uz
    neublizi zaplatit 1 pausal navyse namiesto pokuty, tak to nie je az take
    hrozne.

    Zhrnutie, ku ktoremu som dosiel.

    Necitate, co podpisujete.

    Nie ste schopni si zapisat, kedy vam konci nejaka zmluva
    alebo zlava. Ked ta doba pride a zacnete platit viac, nedokazete priznat
    chybu a viete sa len stazovat.

    Necitate ponuky na fakturach a spravy do Telekomu.

    Chcete vyhody viazaneho zakaznika bez viazanosti. (celkom sa bavim na vasich myslienkovych pochodoch 🙂 )

    NAMIESTO TOHO, ABY STE PRIZNALI AJ SVOJ PODIEL VINY, SA SNAZITE HODIT VSETKO NA INEHO, NA CO SOM VAM ALE NESKOCIL.

    PS: dufam, ze moj prispevok nezmazete, ved kazdy ma moznost vyjadrit svoj nazor, ako ste to urobili aj vy.

    PS 2: viac citajte a zapisujte si, ulahci vam to trochu zivot.

    PS 3: ak by ste boli pozornejsi, mozno mesiac pred koncov
    viazanosti ste mohli uzatvorit novu zmluvu na 12 mesiacov. 1 mesiac pred
    koncom, dalsich 6 mesiacov po viazanosti, dalsie 2 mesiace ste mali fakturu s plnou cenou, vypovedna doba, … ked to tak pocitam, tak mozno v januari vam
    mohla koncit 12 mesacna viazanost a mohli ste mat stale akciovy mesacny
    poplatok.

    • Dobrý deň. Ďakujem za Váš názor s opačným pohľadom a tiež za rady. Vo videu je prezentovaný môj názor a pohľad na celú vec, tak ako sa to stalo bez prikrášľovania a zavádzania. Jedna vec je či som si poznačil dátum konca viazanosti a druhá je obchodná politika spoločnosti. Verím, že i napriek tomu, že sa v tomto článku nezhodneme nezanevriete na obsah, ktorý tvoria ostatní členovia redakcie pda.sk.

      • Marta

        Dobrý deň, dnes mi volali zo Slovak telekom so skorou rovnakou ponukou, ale cenu mi aj tak cca o 2 EURa zvýšia ak sa zaviažem na dva roky…argumentovala som tým, že mne ponuka nepríde výhodná, pretože nie sú monopol a môžem ísť inde. Nebudem rozpisovať detail, je to veľmi zaujímavá stratégia, každopádne prechádzam k inej spoločnosti, kde budem platiť o 10-15 EUR menej. Týmto ďakujem spoločnosti Slovak telekom, že v budúcnosti ušetrím mesačne 15 EUR 🙂

        • jeroným

          Tomu hovorím správny prístup hodný demokraticky zmýšľajúcemu človeku. takto sa to presne rieši na západ od našich hraníc. Mimochodom ani v Čechách by s týmto prístupom nepochodili boľševici z telekomu.

    • Jeroným

      Keby rozumne fungovalo konkurenčné prostredie na slovenskom, tak ani nemusíte taký canc od telekomu (pomenovaný zmluva) čítať, pretože by ste o ich ponuku ani okom nezavadil. Pre príklad Benátky nad Jizerou oveľa menšie mesto ako Senica a kamarát platí v prepočte 9,25 € mesačne za 15 / 15Mbit (optika), reálna rýchlosť je 50 / 50Mbit. Zmluvu má od začiatku na dobu neurčitú a ešte prvé tri mesiace mal internet zdarma, pretože prišiel od konkurencie. Takže pán, užívajte služieb draho v otroctve telekomu, nech sa majú boľševici dobre;-). Čím viac takých ako vy, tým lepšie pre kartelovej prostredie.

  • jozef

    Vazeny zakaznik,

    dovolte, aby som Vas informovala, ze podla cennika pre pevne siete je Magio Internet L bez viazanosti spoplatnovany sumou 20,00 EUR s DPH. Cennik sluzieb Vam prikladam do e-mailu, str. 2.

    Rychlost Internetu pri baliku L je na ADSl technologii 5Mbit/s/0,5 Mbit/s. Rychlost, ktoru uvadzate 4/0,5 Mbit/s je pri baliku M na VDSL technologii.

    • Dobrý deň. Nejako mi uniká pointa Vašeho príspevku. Nie je mi jasné či to je citácia nejakej odpovede na nejakú požiadavku, ktorú ste poslali do Slovak Telekom alebo je to Vaša reakcia na príspevok v ženskom rode aj keď v príspevku ste pod menom jozef.

  • Viktor

    V Telekome som už nejakých cca. 10 rokov a nemôžem povedať nič zle… Pred rokom som si dal magio TV, prišli, zapojili a všetko išlo tak ako malo… Po roku mi zacal vypadávať internet, išiel som teda na online poradňu telekomu, oboznámil som ich s chybou a za dva dni bol u nás technik zadarmo vymenil router a všetko ide tak ako ma… Takže Telekom jasná voľba…

    • jeroným

      jo, akurát tu ide o viazanosť, takže TSSS-TSSS

  • Jaro

    Pred casom mi skoncila viazanost,na co ma upozornovali /magio internet pre seniorov/,platil som stale mesacne 9,71 eu este aj za maj,za jun uz prislo 13,91 eu
    a za jul dnes prisla elektronicka faktura mailom na 28,.32.. eu,….
    /zacinaju to zvysovat 2x…./
    Pokial viem,obciansky zakonnik neumoznuje bez vzajomneho suhlasu zvysit cenu cca o 300%
    Byvam v Ke, internet mam vyse 10 rokov,….
    Velmi casto mi padal ,zaujimave,ze ked mi zacali viac
    fakturovat,uz takmer vobec nepadal,…predtym niekedy sa ani nedalo
    robit,aj desiatky krat denne,….
    dnes navstivim operatora,uvidim,co povedia,….

  • Stefan Grasur

    ja plne suhlasim s tymto clankom,tmobile som mal asi od zaciatku,cca 20 rokov,v nemecku o triedu,al 2 vyssie,t mobile ,eurotel,a nespominam hned ake nazvy toi este malo,cca 18 rokov som /musel/ byt spokojny /nebola konkurencia/,ale ako prisiel t com,je to otras,uz len tie smiesne ,trapne happy pausaly ,nic ine sa NEDA,toto mi povedia,chcel som pre syna 100min ,nejake sms do 10€,neda sa ,ale mame pre vas happy ,50 min ,ale je tam moznost volat zo zahranicia a bla,bla,bla,za 9,5€,proste nechcem, a tak som odysiel po cca 20 rokoch, a zoberem zo sebou vela ,teda aspon moje cisla ,a tych bolo 5,ale urcite nahovorim este viac,…co sa tyka internetu ,ktory pouzivam /bohuzial/tiez od t-comu,nemal som moznost mat optiku a asi ani nebudem aj ked byvam v meste a asi 150m od kabla nikto si tu cca 70 bytov ani nevsimne,tak som na dsl ku t-com,mam mat 8mb download,a dnes som musel /zase/ vyvolavat ze mam ping 845 a download 0,23, 5min nacitavanie stranky,skusim nieco najst ze odstupim za nedodanie/materialu/,ale co sa tyka tv,so spokojny ,zase optika nemohla byt ,tak som zvolil magiosat,ale fakt s tymto jednym som spokojny,aaa teraz ma napadlo,chcel som tu magentu,/internet magiosat,5 telefonov na moje meno,/a ked mi zabili ze mna sa to netyka ,tak uznajte

Žiadny zákazník je lepší ako zákazník bez viazanosti - Slovak Telekom